Categoriseren van transacties

Onder categoriseren verstaan we het indelen van je transacties in vaste categorieën. Hierbij denk je aan transacties die “boodschappen” voorstellen of transacties die onder “mobiele telefoon” vallen. Door middel van het wijzigen van transacties categoriseer je transacties, maar je kunt ook heel snel transacties categoriseren door meerdere transacties tegelijk aan te vinken en ze te bewerken.

  1. Klik op "Transacties".
  2. Klik op de te categoriseren transactie.

    AP_TWAC_01

    De transactie in het voorbeeld is een gekocht boek, de transactie valt te categoriseren in de subcategorie "Boeken" van de hoofdcategorie "Educatie".

  3. Klap het menu van de categorie open: AP_TWAC_02
  4. Selecteer de juiste subcategorie.

Als een subcategorie onverhoopt niet bestaat maak je hem aan via de link "Nieuwe subcategorie onder …". Er verschijnt dan een venster in beeld waar je de nieuwe subcategorie kunt ingeven.

Het overzicht van je categorieën vind je op de beheer je categoriën-pagina. Hier voeg je categorieën toe, je wijzigt ze of je verwijdert ze.